Huis toer: Een moderne, familievriendelijke westvillage appartement

Eind vorig jaar was Erin Beatty moeilijk. Ze en haar ontwerppartner Max Osterweis moesten Suno, hun achtjarige mode-label, afsluiten, waarvan fans fans Michelle Obama, Sofia Coppola en Michelle Williams hadden. Zeven maanden zwanger met haar tweede kind – en opwindend van de presidentsverkiezingen – was Beatty overspoeld in emoties en angsten.

Beatty’s oudste zoon, Laszlo, in de kwekerij; De wieg is door Kalon Studios, het tapijt is van Anthropologie, de muren zijn geschilderd in de violette van Benjamin Moore, en het kunstwerk is door Madeleine Huttenbach.

“Het was een zeer onzekere tijd,” herinnert ze. Maar er waren twee troostende ontwikkelingen: Eén, haar zoon Esmond is geboren in januari. Ten tweede, het West Village-appartement dat ze in bezit heeft van haar man, Lex Sidon, een filmmaker en schrijver, is precies opgetreden zoals ze had gehoopt dat het zou gebeuren met een renovatie van vijf maanden door Lara Apponyi en Michael Woodcock, de decorateurs achter de firma Work + Sea .

Terwijl home redos meestal stressvol zijn, voelde deze bijna als een rustgevende rust. Nog voordat ze het duo hield, waren Beatty en de Engelse geboren Apponyi langdurige vrienden, die enkele jaren geleden in Londen ontmoetten. Apponyi en Woodcock verbonden tijdens het werken in een architectonisch kantoor in New York.

De afdeling van de den is door Dwell Studio, de aangepaste ottoman is bekleed in een Kvadrat-stof, de ontlasting is door Alvar Aalto, en het rekken systeem is door Vitsoe; het tapijt is van Double Knot, en het schilderij is door Madeleine Huttenbach.

‘Ze zijn als twee kanten van een munt, het soort team dat elkaars gedachten afrondt’, zegt Beatty of Work + Sea, die onlangs verhuisd naar Los Angeles uit Brooklyn. De duplex van de 1,400 vierkante meter heeft een radicale makeover nodig. Het werd gebouwd in de jaren tachtig en het interieur voelde zich in dat decennium vermoord. Maar met de Hudson River slechts een blokje weg en een achtertuin groot genoeg voor feestdagen, geloofde Beatty en haar man dat de ruimte de investering van geld en moeite waard was. Door een paar strategische muren te verplaatsen en een onvoorspelbare mix van patroon, kleur en textuur te gebruiken, werd het appartement omgetoverd tot een gezinswoning met dezelfde soort karakter en charme als Beatty’s chique en funky mode.

De zink van de poederzaal door Barclay heeft fittings van Samuel Heath.

“Ze wilde dat het appartement een verlenging zou zijn van haar esthetiek zonder te voelen of ‘versierd’ te zijn, ‘zegt Apponyi. Beatty had haar label ingevoerd, dat in New York en India werd gemaakt, met een rommelig palet en grillige flair geïnspireerd door traditionele Afrikaanse kangas; Zij wilde dergelijke geometrieën en bloemen in haar huis brengen. In plaats van bijvoorbeeld de originele eikenhouten vloeren te verlaten, zijn er nu inlays van Marokkaanse tegels die de uitspansel plaatsen.

In de hoofdslaapkamer zijn de bed- en zijtafels aangepaste ontwerpen, de muren zijn bekleed in een aangepaste grasdoek van Work + Sea, en de scones zijn door Jason Koharik.

‘Dat was een van de eerste dingen waarop we ons vestigden’, zegt Beatty, die haar vroege jaren als ontwerper voor Tory Burch heeft doorgebracht. ‘Het stelt de toon in.’ Ze zag ook dramatisch behang om de ruimte levend te maken. Apponyi en Woodcock reageerden met verschillende aangepaste patronen die spelletjes spelen met schaal: de herhalingen zijn zeer groot en creëren een muurschildering effect. De master bedroom is nu fantasierijk ingericht met een impressionistische tuin achter het aangepaste hoofdbord; De muren van de poederzaal zijn bedekt met een dichte oerwoud die Rousseau oproept. Zo succesvol waren de patronen die Work + Sea nu meerdere van hen verkoopt op haar website.

De aangepaste meubels in de eetkamer omvatten een tafel en een banket in Maharam stoffen gestoffeerd; De Thonet stoelen zijn vintage, de barstool is bij Gubi, de scones zijn door Areti, de muurbekleding is Work + Sea’s Watercolor Stripe, en de kunstwerken bevatten stukken van Wardell Milan, John Register en Jeff Lewis.

De keuken en eetkamer zijn het zenuwcentrum van dit gezinswoning. Zitting aan tafel -10 kan comfortabel passen – is bankstijl, met een aangepaste banquette. De bekleding is een uitgebreid en weelderig bloemblaadje, maar in een bijzettafel die representatief is voor de totale brio van het appartement, is het zitkussen bedekt met een kersenrood vinyl.

Erin Beatty in de nieuwe trappenhuis van de duplex de kilim runner is van Double Knot en het kunstwerk is door Apponyi.

‘Ik heb mijn moeder een zwaard laten zien en ze zei:’ Oh mijn God, hoe gaat dat aan het werk? ” Zegt Beatty. “Het antwoord is dat het perfect is.” Misschien is de meest dramatische verandering de kronkelende trap die de openbare ruimtes en master suite op de begane grond verbindt, met een kantoorruimte, een den en de kinderkamer. De trap was oorspronkelijk, in de woorden van Beatty, ‘een onuitsprekelijk verschrikkelijk houten ding, met een aantal erg slechte jaren ’80 decoratieve elementen.’

Ze wilde een meer hedendaagse model in gegoten beton of geheel van gips, maar dat zou onbetaalbaar duur geweest zijn. In plaats daarvan ontstonden de ontwerpers een manier om de onderliggende structuur een modernistische makeover te geven met behulp van een gipsbekleding en een gipsbekleding.

In de woonkamer van de modeontwerper Erin Beatty en de filmmaker Lex Sidon’s West Village duplex, die is ontworpen door Lara Apponyi en Michael Woodcock of Work + Sea, is de leren bank van Michael Felix, de liefdesstoel is door Pinch en de Marcel Breuer stoelen zijn van Knoll; De marmeren cocktailtafel is een aangepast ontwerp, de kruk van Reinaldo Sanguino is van de Toekomst Perfect, de vloerlamp is van Noir, het tapijt is door Aelfie, en de schilderijen zijn door Jimmy Lee Sudduth, links en Willie Jinks.

Als een laatste aanraking werd een gestreepte kilim-loper gesneden om de pasgekromde loopvlakken te passen. Met een ruimte die haar verweerspiegel weerspiegelt, is haar familie echter makkelijker voor Beatty om haar volgende beweging als designer te overwegen. Ze doet een beetje raadpleging en zij is van plan een nieuwe onderneming te starten die haar passie voor mooie dingen opnieuw combineert met haar inzet voor internationaal ambacht, eerlijk loon en duurzaamheid. ‘Ik kan nu ademen, en ergens zoiets woont,’ zegt ze. ‘Ik voel me dat ik vooruit kan gaan.’


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *