Huis toer: Een buiten westen appartement die bevestigt stijl en praktische kunst kan bestaan

Ondanks het feit dat zij al een decennium al jaren een eigen interieurontwerp heeft uitgevoerd, en zonder veel eerdere ervaring, heeft Kimille Taylor een snelle carrière gemaakt van het maken van stijlvolle stedelijke appartementen en weekendhuizen – van het Hamptons naar Colorado skigebied – met een onderliggende praktijk.

“Het is altijd voor gezinnen met twee tot drie kinderen en zelfs maximaal vijf,” zegt de New Jersey-geboren, Manhattan-gebaseerde ontwerper. ‘Ik weet dat de koffietafel hun koppen niet moet openbreken en dat de keukenbanket duurzaam moet zijn’.

Het is een eerstehandse expertise. In 2011, toen Taylor’s dochter, Georgië, twee jaar oud was, verlangde de ontwerper en haar toenmalige man naar grotere wijken om hun kind te verhogen. Ze vond een appartement te koop met uitzicht op Hudson River, dat de juiste maat (en prijs) was in een grappig 1922-bakstenen gebouw op Cathedral Parkway, genoemd naar de nabijheid van de kathedraal van Saint John the Divine. Maar het was in een “boedelconditie” – een elegante manier om te zeggen dat het appartement, waarvan de voormalige bewoner daar vijf decennia woonde, een wrak was.

De eettafel en banket, gestoffeerd in een Maharam mohair, zijn aangepaste ontwerpen; De zwenkstoelen zijn bij Koi en het schilderij is door Allen Anthony Hansen.

De vieze beige wand-tot-muur tapijt was vooral off-putting. ‘De plaats lijkt op een horror show’, herinnert Taylor. “Iedereen die er naar keken, liep binnen en recht terug. Ik dacht, hoe groener het beter was. ‘Dat kan-doen-benadering is des te moediger, gezien dat Taylor, die net de renovatie van een voormalige kerk in Telluride voor New York-klanten heeft voltooid, geen opgeleide decorateur is. Ze studeerde kunstgeschiedenis op college en werkte negen jaar in de operatieafdeling bij Christie’s veilinghuis voordat ze haar droom volgde.

Ze ging naar de interieurontwerper Sean Johnson van New York, begonnen met het vouwen van stoffen en ‘alles op het kantoor labelen als een OCD-noot’, herinnert ze zich met een lach. ‘Ik had de meest ondankbare baan bij Christie’s – elk kunstwerk moest er komen en uitstappen. Het ging allemaal om logistiek. Ik weet hoe ik een spreadsheet kan rock, en dat is enorm behulpzaam geweest in dit bedrijf.

‘ Meteen realiseerde Taylor dat de configuratie van haar nieuwe appartement alles verkeerd was. Ze opende de woonkamer door een muur op te nemen die een uitzicht op de rivier blokkeerde, terwijl een nieuwe muur werd toegevoegd om intimiteit in de eetkamer te creëren. Ze transformeerde de kamer van de dienstmeisje in haar kantoor, dat ook als gastkamer dient dankzij een horizontaal gemonteerd Murphy bed en een “boogschieten zone” voor Georgië (bijna geen ruimte is uit het spel uitgesloten).

De keuken bevat een oven Bertazzoni, een Fisher & Paykel koelkast en marmeren tellers; De ondergrondse tegel is van Home Depot en de vloer is eiken geschilderd met een aangepast ontwerp.

Een 15-voet lang pantry werd geïnstalleerd achter de chique zwart-geschilderde kast. Om de keuken te vergroten, haalde Taylor een enorme terracotta pijp uit die oorspronkelijk iets had uitgeput – eventueel kolenrook – maar was niet meer functioneel. ‘Het superhuis van het gebouw vertelde me dat ik het waarschijnlijk zou kunnen uitpakken,’ zegt ze. ‘We hebben het steen afgebroken door steen, geen sleehammer, omdat we eerst niet zeker waren wat er zou gebeuren.’

De renovatie duurde ongeveer drie maanden. Nou, niet precies: Toen Taylor binnenkwam, waren de slaapkamer en het bad nog niet klaar, en er was geen keuken, behalve voor multiplexbladen, een broodroosteroven en een mini-koelkast. “Om uw klanten te begrijpen, zou elke decorateur door een renovatie moeten leven,” zegt ze. “Het is niet makkelijk. Het is emotioneel. “De decoratie blijft een werk in uitvoering.

In de hoofdslaapkamer is een Hästens bed gekleed in linnen door Sferra en Olatz, de circa 1970-tafels zijn door Milo Baughman en de lamp is door Taylor; De muren zijn geschilderd in Farrow & Ball’s Cinder Rose, en de foto’s zijn van Marsha Lebedev Bernstein.

Taylor schilderde aanvankelijk haar slaapkamer lavendel, maar vond het te koud; Zij heeft sindsdien zich gevestigd op een donkere roos, zo glamoureus als een lippenstift. ‘Ik wilde de baarmoeder hier,’ zegt ze. “Alles is helder. Ik wou dat de slaapkamer lekker en zacht voelde. ‘Ondertussen slaapt Georgië in haar eigen heerlijke omgeving: op een vintage Maison Jansen dagbed omringd door muren in de wispiest van pinks. Toen ze geen meubels kon vinden die betaalbaar waren – of kleurrijk – genoeg, ontwierp Taylor zichzelf.

In de woonkamer van het interieurontwerpster Kimille Taylor’s appartement op de Upper West Side van New York, is de Jonas-bank bekleed met een Holly Hunt mohair, de vintage Étienne Fermigier stoelen zijn bedekt met een Maharam-katoen, de lounge stoel is door George Mulhauser en de Cocktailtafel en houten lamp zijn Taylor designs; De midcentury secretaresse is Frans, de kroonluchter is door Jacques Jarrige, de gordijnen zijn van een Donghia-satijn, het tapijt is door Anthony Monaco en de foto is door Berndnaut Smilde.

De aangepaste acrylcocktailtafel van de woonkamer is bijvoorbeeld een stralend gouden geel. Geometrische houten tafellampen van haar eigen creatie verlichten veel van de kamers. “Ik heb het moeilijk gehad om iets sculpturals te vinden die niet kostte $ 5.000. Op een dag nam ik een yogaklas – ik weet dat dat echt klinkt – en deze vormen kwamen aan me, “zegt ze van haar Brancusi-esque lampen.

Er wordt een steeds groeiende kunstcollectie getoond, van een magenta viltmuurinstallatie door Bianca Pratorius naar een surrealistische grootschalige foto van de Nederlandse kunstenaar Berndnaut Smilde van een grand paneled kamer met een mysterieuze wolk in het centrum. Een van een paar verstrengelde koperen kroonluchters door de Franse ontwerper Jacques Jarrige, zo veel beeldhouwkunst als een lichtmakerij, glanst boven een wolkachtig beeld, een abstract schilderij van Allen Anthony Hansen. Taylor, de voormalige kunstgeschiedenisstudent, constateert dat speelse kunst niet alleen een “groot praatpunt” is met haar dochter, maar ook een lijntje in haar ontwerpfilosofie. “Ik hou van een beetje whimsy in een huis – ik vind het belangrijk,” zegt ze. “Het is niet alleen mij die mijn klanten mijn uiterlijk geven. Het gaat om hen, en hopelijk de beste versie van hun look. ‘

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *